وزرای خارجه سوریه و عربستان در منامه دیدار کردند وزرای دفاع آمریکا و مصر رایزنی تلفنی کردند شنبه‌ها از چه زمانی تعطیل می‌شود؟ + جزئیات انعقاد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قرارداد الکترونیکی بین وکلا و موکلین مشاور امنیت ملی کاخ سفید به عربستان و اراضی اشغالی می‌رود وزیر دفاع پاکستان: آمریکا در مسیر پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان سنگ‌اندازی می‌کند مجلس کاهش ساعت کاری کارمندان دولت را تصویب کرد مجلس با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کرد + فیلم سخنگوی کمیسیون اجتماعی: اکثر نمایندگان با تعطیلی شنبه‌ها موافق هستند | تعطیلی پنجشنبه منتفی است پوتین: از طرح چین برای حل مسالمت‌آمیز درگیری اوکراین حمایت می‌کنیم وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی: نتانیاهو حمایت بین المللی از اسرائیل را نابود کرد بایدن: آمریکا خواهان رقابت منصفانه با چین است نه مناقشه حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات سرزمین‌های اشغالی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله هوایی اسرائیل به شهر صور لبنان (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کوبا: حمله اسرائیل به رفح موارد نسل‌کشی فلسطینیان را افزایش می دهد سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: گروگان های ما در رفح هستند رسانه‌های صهیونیستی: ۲۴ اسرائیلی در درگیری با حزب الله کشته شدند ایران اقدام استرالیا را در تحریم مقامات و نهادهای حاکمیتی کشور به شدت محکوم کرد القسام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را پس از کنترل سالم تصرف کرد تاکید معاون نخست وزیر انگلیس به ادامه حمایت نظامی از اسرائیل
سرخط خبرها

وزارت دفاع فرانسه حضور نظامی در اوکراین را رد کرد

  • کد خبر: ۲۱۸۱۶۵
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶
وزارت دفاع فرانسه حضور نظامی در اوکراین را رد کرد
وزارت دفاع فرانسه روز سه شنبه اظهارات سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) را مبنی براین که فرانسه در حال آماده کردن گروهی متشکل از ۲ هزار نیروی نظامی برای اعزام به اوکراین است، رد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این وزارتخانه ادعا کرد که این گزارش "بخشی از استفاده سیستماتیک از اطلاعات نادرست" است.

وزارت دفاع فرانسه در ادامه در حساب کاربری خود در رسانه ایکس نوشت: ما خواستار هوشیاری کامل در مورد این اظهارات هستیم.

ناریشکین اظهار کرد: رهبری فعلی فرانسه اهمیتی به مرگ مردم عادی یا نگرانی ژنرال‌های این کشور نمی‌دهد.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که به SVR رسیده است، گروهی برای اعزام به فرانسه آماده می‌شوند. این گروه در ابتدا شامل حدود ۲ هزار نیروی نظامی خواهد بود.

ناریشکین گفت: نیروهای مسلح روسیه این گروه نظامی را هدف مشروع تلقی می‌کند. این بدان معنی است که این گروه به سرنوشت همان فرانسوی‌های دچار می‌شود که با شمشیر به دنیای روس آمدند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اخیرا پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد.

وی افزود، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان دیگری نیز از کشورهای اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به موضوع جنگ اوکراین بزدلانه عمل نکنند.

از سوی دیگر، استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه گفت: در مورد احتمال حمایت طولانی‌مدت ما از اوکراین تردید وجود دارد.

وی همچنین درباره ادامه حمایت آمریکا از اوکراین اظهار کرد: ابهام در مورد انتخابات آمریکا این سوال را ایجاد می‌کند که آیا بعد از آن واشنگتن با ما خواهد بود یا خیر.

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه نیز گفت که در حال حاضر هیچ طرحی برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین وجود ندارد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره اظهارات مکرون گفت: تا زمانی که اوکراین مقاومت می‌کند، ارتش فرانسه می‌تواند در قلمرو فرانسه بماند.

کشورهای مختلف از جمله انگلیس، اسلواکی، رومانی و ایتالیا اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین را رد کرده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->